torsdag 8 oktober 2009

15 månader senare...

Efter dryga 15 månader av dig vid min sida kan det kanske vara dags att sammanfatta vad som hänt hittills.

Vi har flyttat till Riseberga från S:t Knut, du har lärt dig att sitta, krypa och gå, du har haft din första födelsedag och din första sommar på Eda, mamma och pappa förlovade sig i Simrishamn 090807, mamma är gravid igen med knyttet den fjärde medlemmen i familjen Bäck som förväntas anlända runt 22/1 2010, din taktik i livet är för tillfället "more is more" dvs. alla leksaker som delas bör delas, du har precis fått din 6:e tand vilket gör att du åter är lite förkyld/varm och lite mer mammig/pappig, du är liten för din ålder men go och glad mest hela tiden, du äter det mesta som jag och mamma lagar men inte potatis (idag åt du stora lass av min milda paprika/tomatsalsa), du gillar att sparka bollar och gömma bollar under soffan och visa att jag skall titta för att sedan kikna av skratt när jag upptäcker ditt bus, physalis är favoritfrukten framförallt de från plantan som farfar köpte till familjen (eller egentligen till mamma för att reta pappa) på Alnarps öppna dag i våras (då hette växten dock inte physalis utan gyllenbär som tydligen är det svenska namnet), du har precis lärt dig att leka med dyplo, Mora Träsk är annars en favorit och annars så klart pappas musik som vi diggar till ihop, just nu är jag och mamma antingen mama eller papa eller mapa, säger man hejdå så vinkar du tillbaka och gärna genom fönstret eller till folk/främlingar som skall gå av bussen, lampan är annars en mycket rolig uppfinning eller snarare att den går att tända och släcka. Skall nu gå och lägga mig men fortsätter snarast med uppdateringen...